Tuesday, January 22, 2013

study habbit

aku pasti setiap orang ade cara study masing masing.

maaf. kalau kau takde maknenye kw malas blaja. HAHAHA
btw, entry ni i wish tu story about my study habbit.
tak payah nak wish sgt, aku cerita sekarang.

cerita ini bermula dari zaman UPSR.
lame sgt tak?
tenenenenenenenenet <---- lajukan mase sikit

ok cite ni start zaman SPM..hehe
aku dok asrama dulu. SMKBT2. jgn kw berani kata skolah tu tak popular. HAHAHA
aceli mmg tak buat mase ni. haha

aku seorang pelajar yang baik dan sopan.
ayat di atas adalah fakta. kalau kau kata auta maknenye kau mmg kenal aku.
HAHA. tak kelakar -_-

aku suka kan cabaran. cewah. dulu aku ni takde la nakal.
just a normal girl in school who wanted to succeed as a student.
so, nak berjaya ade la carenye ye dak??
ape yg telah aku lakukan semasa zaman tersebut.

ye kawan2, kalau nak tau trial SPM zaman aku dulu bulan puase.
so, after prep malam aku akan balik ke dorm, dan terus tuka baju dan bersiap.
bukan bersiap untuk tido tapi untuk study.

aku cuba memujuk diri bahawa sekarang bulan puase, takde hantu -.-'
dan aku berjaya. hahaha
aku dgn beraninye study sensorang kat bilik iron korang tau. fuhh.
seram tak seram tak?
aku study sampai la pagi. sahur aku turun g dewan makan dan terus melangkah ke surau al-firdaus.
lpas solat subuh aku tido jap.
ooh, lupe nak bagitahu. hari tersebut aku exam. muahahahaha.
aku study last minute! omg..
dilarang meniru aksi ini.
kerana boleh meningkatkan kadar jenayah bunuh diri jika dapat result yg worse.

tapi itulah cara aku study. tapi study last minute pun takde la aku wat bodoh je mase cikgu ajar tu.
aku akan cube untuk dapatkan input sebanyak mungkin untuk diproses
dan mengeluarkan output yang  terbaik mase exam nanti (--,)
mihihihihi.

habbit itu sampai sekarang. zaman universitiku.
namun begitu ye kawan-kawan, kat universiti ini aku akan start study pukul 11 mlm.
sehingga pagi. pukul 10 aku pegi beli makanan.
then agak-agak ngantuk aku tdo -.-
sgt tidak sihat bukan. aku juga akan minum nescafe sebanyak 4 paket setiap malam.
tapi perkara tersebut berlaku time study week je.
name pun study kan.
kalau ade kelas aku akan tido selama 1-2 jam sebelum kelas.
after class aku bantai tido lagi.
senang cite hidup aku study tido study tido. bosan bukan?

so, untuk hilangkan kebosanan aku akan melakukan sesuatu yang happy bersama roomate2.
seperti : menjerit, menyanyi dan menonton movie.
nasib baik dapat roomate satu kepala.
harap maaf kalau roomate korang tu annoying sampai kau rase nak lempang lempang muke die pakai slipar jamban yang kau baru lepas gune. hahahaha

btw, i dont know how to change the habbit that i think is quite bad.
tapi, habbit itu la yang buat aku agak berjaya dlm exam.
tapi aku tak mampu mencapai tahap maximum. so mesti ade care yang aku salah.
entry ni aku saje cerita pasal study habbit aku.
jangan ikut pulak. kang malam ni tak tido esok terhuyung hayang.

think thats all i wanna share. peace ;)

why are u looking at me. malulah. hihihi

No comments:

Post a Comment